woensdag 3 mei 2017

Southernmost island

Vandaag worden de dames pas rond 9.00 wakker en ach waarom niet het is vakantie toch?  We gaan lekker ontbijten en dat is prima verzorgd. Zelfs "verse" pancakes uit een machine. Na het ontbijt maken we ons klaar voor een dagje key west. We rijden  over de prachtige 7 miles bridge naar onze eerste stop Deer key.

We zoeken het visitors center en gaan daar naar binnen wat een enthousiaste mensen zijn dat toch. Vaak worden de visitorcenters gerund door een ouder echtpaar zo ook hier.  Ze kunnen erg leuk vertellen over de omgeving en " must see's" op het eiland, en dus vertrekken we naar de blue hole.  Onderweg zouden we veel herten moeten kunnen zie maar die hebben denk ik ook last van de hitte. Het is vandaag ruim 30 graden. Best hot dus.  Zeker voor deze tijd van het jaar. Bij de blue hole hopen we ook nog wat wildelife te zien maar Ilse krijgt zo de slappe lach dat die natuurlijk al lang gevlogen zijn.

Dan door over de nog altijd erg mooie overseas higway naar Key West. Wat een drukte hier ineens zeg  maar wel erg mooi. We rijden langs de oceaan naar Old town en genieten van de mooi kleuren. Soms zie je niet eens waar de zee overgaat in de lucht zo blauw is het water. We parkeren de auto en lopen een stukje Duval street over Ilse en ik willen graag gaan fietsen maar Marcel en Sofie hebben daar geen zin in. Prima dan splitsen we even, we huren 2 fietsen en spreken af over 2 uur elkaar hier weer te zien. De fietsen verhuurder geeft Ilse nog een helm mee omdat het by Law verplicht is maar na een blik op Ilse ziet hij ook wel dat ze niet echt van plan is deze te dragen.  Ik laat het maar zo....

Wij fietsen als eerste naar het southernmostpoint daar staat een enorme rij om met de boei op de foto te kunnen daar hebben we geen zin in dus stellen we ons handig op en als er mensen van plek wisselen maakt ilse snel een foto😂  Zo die hebben we. We fietsen langs het Ernest Hemmingway huis om katten met 6 tenen te spotten maar helaas ook die laten zich vandaag niet zien.  Dus springen we  weer op onze fiets richting Mallory square onderweg maken we natuurlijk nog even een foto bij het beeld van de Ionic Kiss. Dit beeld hebben we al op verschillende plekken in de VS gezien en het blijft een mooi beeld. Het kenmerkt het einde van de 2e wereld oorlog en is gemaakt naar aanleiding van een foto genomen op time square in mei 1945.

We fietsen over Mallory square en genieten van het mooie uitzicht en een enorme cruiseboot die daar aangemeerd ligt. Dan gaan we via allerei leuke straatjes naar de haven en wat een boten liggen daar zeg prachtig. Ondertussen zijn we wel toe aan een lekker koud drankje want hoewel je een lekker windje vangt is en blijft het erg heet vandaag. We delen samen een chicken sandwich en nemen een koud drankje en genieten van het uitzicht op de boten.

Het laatste stukje op de fiets komen we langs het little white house en fietsen over de gezellige Duvalstreet terug naar de afgesproken plek.  Marcel en sofie hebben het ook heerlijk gehad zij zijn naarmallory square gewandeld en hebben het oudste huis op key west bezocht. En een heerlijk ijsje bij Hagen Daz genomen. We lopen met elkaar nog een stuk duval street af en kopen nog een koelkast magneet van key west.  We besluiten lekker terug te rijden naar het hotel en daar een hapje te eten.  Zo gezegd zo gedaan.  Het is prima eten bij de tiki bar naast het Hotel, de dames gaan voor Pizza en wij weer voor lekkere vis.  Als voorgerecht delen we cuban rice balls op advies van de ober en die smaken ook erg lekker. Zelfs Sofie probeert ze en ze vallen niet tegen" eigenlijk zijn ze wel erg lekker vind ze"   Na weer een leuke dag wachtons een iets mindere verrassing. We zijn vanmorgen het niet storen bordje vergeten eraf te halen. Nu is onzekamer niet schoon gemaakt. Nu is dat niet zo'n probleem maar de natte handdoeken zijn dus ook niet mee en die hebben na het waterballet van gisteren dus de hele dan lekker liggen broeien op de badkamer vloer. Dat ruikt niet echt fris. Maar zo opgelost want Ilse haalt even nieuwe handdoeken en dan kunnen we lekker douchen en slapen.  Op naar weer een nieuwe dag.