donderdag 4 mei 2017

Lots of fish & back in homestead

helaas worden het blogs zonder foto's die zal ik er later bijplaatsen, Marcel heeft heel ingenieus een VPN op mijn ipad gezet zodat ik feyenoord en formule 1 enzo kon kijken maar dat maakt ook dat de iPad geen connectie meer maakt met de open WiFi netwerken in het hotel. Vandaar nu de blog van de laptop en plaats ik later de foto's erbij.

Vandaag is het plan om te gaan snorkelen maar waar is dat nu het leukst?  kijken we bij Marathon of rijden we toch eerst naar Key Largo? het wordt Key Lago we rijden in een kleine 40 minuten richting het John Pennekamp national park. Onderweg maken we nog een korte stop bij het Islamorada beach cafe. helaas is het nog gesloten maar kunnen we wel even een mooie foto maken. Inmiddels heb ik iets bedacht om toch een paar fotos te kunnen plaatsen. Eerst uploaden met de telefoon naar google + en dan hier invoegen kijken of dat werkt
Ja gelukt!
We vragen informatie op  bij het visitors center en reserveren 4 plekken op de boot van 13.30  dat betekent dat we nog zo'n anderhalf uur op het strandje kunnen doorbrengen en dat doen we dan ook. we zoeken een plekje in de schaduw want ook vandaag is het weer heet! De dames testen vast hun snorkelspullen in het water en we lunchen op het standje met een enorme avocado die we bij Robert was here hadden meegenomen. Ondertussen letten we goed op want we worden zoals altijd gewaarschuwd voor allerlei wild.


Dan vertrekken we met de boot naar het voor de kust gelegen reef, het is ongeveer een haf uurtje varen en de dames van de crew hebben er zin in. Ze maken er een leuke hele Amerikaanse hapening van. Op de boot heeft Sofie nog even haar Hans Klok momentje en laat haar haren lekker in de wind wapperen.
Tijd om in het water te gaan. Een ieder die mij een beetje kent weet hoe leuk ik vissen vind. Maar goed je kunt natuurlijk niet achterblijven toch? Dus hup het water in! hoe vaak krijg ik nu de gelegenheid om op de keys te snorkelen? En moed wordt beloond het reef is prachtig en we zie veel verschillende soorten vissen met prachtige kleuren. Na een uur snorkelen keren we weer terug naar het park en klimmen moe maar voldaan onze auto weer in.
In een klein half uurtje rijden we naar homestead en overnachten vannacht weer in het Travellodge een lekker amerikaans motel aan de hoofdweg maar prima kamers, dito bedden voor een goede prijs en een ontbijtje. We springen allemaal snel onder de douche en gaan dan op pad om iets te eten. Wij willen lekkere orange chicken van de panda express en de dames een kipburger van de Wendy's en ach het is vakanie dus dat kan! Ook hebben we nog wat spulletjes van de Wallmart "nodig" dus daar rijden we eerst even langs. De dames hebben nog niet zo'n trek dus gaan we daarna naar de panda express en het smaakt ons en ook Sofie heerlijk die heeft wel een beetje spijt dat ze hier niets genomen heeft maar ja, ze eet lekker van ons mee. Dan rijden we op de weg terug nog even langs de Wendy's en nemen dat mee naar het hotel. Dan kijken we nog een filmpje en ik schrijf buiten het blog als de dames slapen en wij nog even buiten zitten krijgen we een enorme bui. Toch wel lekker me 30 graden buiten wij zitten in elk geval droog. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten