zaterdag 22 april 2017

In the air.

Om kwartover zes gaan er diverse wekkers af, wat eiegenlijk overbodig is want behalve Sofie springt iedereen uit bed en onder de mooie regendouche. Als ook Sofie in beweging is gaan de koffers dicht en checken we uit bij de receptie.  Het is ons prima bevallen zo'n extra vakantie nachtje. We krijgen een taxi voucher en worden keurig op de afgesproken tijd opgehaaald en tien minuten later voor de vertrekhal afgezet.

Dan is het inchecken daar, dat vinden we toch altijd weer een spannend momentje zouden alle estas weer werken? Ondank dat de dame achter de balie duidelijk liever iets anders doet op dit moment en steenvast in het duits blijft ratelen tegen ons waardoor we haar niet zo heel goed begrijpen En het haar veel te lang duurt voordat we het adres van ons eerste hotel te voorschijn toveren mogen we door voor de volgende ronde de security check!  Ook die komen we door, al kiezen Sofie en ik natuurlijk wel weer de verkeerde rij......
Op naar een welverdiend ontbijtje.  We wandelen daarna nog wat door de winkeltjes en appen nog even met thuis want ja van die 30 minutes free wifi moet je wel optimaal gebruik maken.  Als Marcel dan opmerkt of we langzaam aan naar de gate zullen gaan, bedoeld hij eigenlijk; opschietten geblazen! Iedereen zit al in het vliegtuig en over 10 minuten gaan de deuren dicht en we moeten ook nog door de paspoort controle!!  oeps, maar we redden het ruim en zonder in de rij te hoeven staan lopen we meteen door naar onze plaatsen.  De vlucht verlopt verder prima en 20 minuten eerder dan gepland landen we op Atlanta.

De op een na grootste luchthaven van de wereld. En dat merk je wel wat een boel mensen passeren hier. Daar de meisjes een nieuw paspoort hebben moeten we aansluiten bij de immigration rij en kunnen we geen gebruik maken van de automaten maar het gaat redelijk vlot en 45 minuten later staan we met stempels in het nieuwe paspoort aan de baggage band. Daar liggen onze koffers al lief rondjes te draaien. En zoals dat gaat in de USA leveren deze 200m verer weer in. Hup weer in de security check. Als we daar uit zijn en Marcel zijn laptop na extra check weer terug heeft hebben we nog een 1/2 uur om bij de volgende gate te komen dat moet lukken. We stappen op de airport train en laten ons naar de B gate brengen. Daar aangekomen komt de geur van heerlijke orange chicken ons te gemoet. Helaas nu even geen tijd voor. Op tijd komen we bij de gate en daar blijkt dat het vliegtuig nog niet klaar voor vertrek is dus kunnen we even relaxen. Met een half uurtje vertraging landen we uiteindelijk om 19.00 local time op Miami International airport.

Pakken onze koffers van de bagage band en nemen de mover naar de car rental center. Daar kunnen we lekker meteen naar de pick up omdat we de skip de counter geregeld hebben.  In rij 9 staan een aantal mooie dodge caravans en we keizen een grand model zwart met nog geen 5000 mile op de teller. We stellen de tom tom in op Famous Dave BBQ en gaan opweg naar een heerlijke maaltijd. Om 20.00 zitten we aan al tafel zo snel kan het blijkbaar ook.
Tijdens onze eerste america reis in 2012 hebben we al eens eerder bij deze keten gegeten en dat is Ilse en Sofie altijd bij gebleven. Tijdens onze andere america avonturen hebben we er eigenlijk nooit een in de buurt gevonden dus moest het er nu maar eens van komen.  De dames gaan dan ook voor de spare ribs en dat zelfs Ilse een halve rib kaal kluift zegt genoeg. Marcel en ik gaan voor de kip die ook heerlijk smaakt.

Na het eten storten we echt in echt en zoeken snel het hotel op. Na de luxe van gisteren is het even aanpassen maar het bed is prima en extra beddengoed voor de slaapbank is snel geregeld. Een snelle douche en slapen! Voor ons is het inmiddels al 3.30. En volgens Ilse voelt het alsof we al 48 uur wakker zijn.

Om 5.00 localtime zijn we allemaal weer fris en uitgeslapen dus een mooie gelegeheid om dit blog te typen. Ook Sofie schrijft nog even haar bevindingen.;

Toen we in het vandervalkhotel wakker werde gingen we alles controleren. Toen we beneden waren regelde Marcel een taxi zo ginen we naar het vliegveld.We hadden onze koffers ingecheckt daarna gingen we door alle controle heen en daar na eten. Daar bleven we wachten tot we verder konden
Na 9 uur vliegen weer op de grond maar toen waren we er nog niet we moesten alles op nieuw inchecken .We waren er op tijd dus niks aan de hand . Deze vlucht duurde maar 2 uur en je zag prachtige eilanden we haalde de koffers op en zochten een mooie Dodge grand caravan uit (zwart)
Met de koffers in de auto gingen we naar Fames Dave en het was heerlijk ook al kreeg Soof het niet helemaal op. We ginen naar ons hotel (hotel Nuvo) daar naar onze kamer waar ik nu zit te typen (eige
Ijk Sofie😏) dat was onze dag tot morgen

1. Redelijk makkelijke overtocht ,is altijd fijn. Lekker genieten.

2. Wat fijn dat de reis zo goed is gegaan. Nu kan het echte genieten beginnen.

3. Het is weer een hele onderneming zo te zien😁 in ieder geval veel plezier en een dikke kus😘